وبلاگicon
azərbaycan səsı|ندای آذربایجان

وبسايت خبري تحليلي نداي آذربايجان

آخرين مطالب
کیفیت نامناسب مسکن های روستایی، اساسی ترین مشکل است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت: یکی از مهمترین مسائل و مشکلات روستاییان، کیفیت نامناسب مسکن آنان است.

قربان محمدی در گفت و گو با ایرنا، اظهار کرد: بافت قدیمی روستاها متناسب با شرایط اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و فناوری گذشته بوده و بدیهی است که با توجه به تحول شرایط زندگی در روستاها در گذر زمان و در عرصه های مختلف، بافت قدیم با شرایط زندگی امروز هماهنگی ندارد و حداقل لازم است اصلاحاتی در آن به وجود آید تا بتواند شرایط مناسب زندگی را داشته باشد.

وی افزود: روستاها برای اینکه بتوانند به زیست و حیات خود ادامه دهند نیازمند ایجاد تغییر و تحول در بدنه، کالبد و به ویژه کارکرد هستند و از این رهگذر است که می توان امید به توسعه همه جانبه روستاها داشت.

محمدی اضافه کرد: روستاها به وسیله کارکرد اساسی خود که تامین کننده بسیاری از نیازهای زیستی و اقتصادی جامعه روستایی هستند، از خصیصه پویایی و تغییر دایمی برخوردارند و پویایی روستاها در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی و کالبدی قابل بررسی است.

وی گفت: بافت کالبدی روستاها نیز علاوه بر دخالت مستقیم افراد جامعه از عوامل محیطی نیز تاثیر می پذیرند و شدت تاثیر گذاری این عوامل گاه به واسطه توانایی هایی انسانی کاهش یافته و همواره تاثیرات خود را بر شکل بندی کالبد و سازمان فضایی روستا حفظ می کنند.

محمدی خاطرنشان کرد: روستاها تکامل و توسعه خود را طی دو فرآیند مبتنی بر حرکت طبیعی یا ارگانیگ و برنامه ریزی دنبال می کنند به طوری که در شکل نخست روستاها بر اساس تعامل بین عوامل طبیعی و انسانی شکل می گیرند و تکامل می یابند.

وی گفت: اما تکامل بر اساس برنامه ریزی، دارای تفاوت های اساسی با الگوی تکامل طبیعی است بنابراین، مهمترین تفاوت دو الگوی توسعه روستاها در استفاده از کمیت های مطلوب فضایی است.

از مجموع سه میلیون و 725هزار نفر جمعیت استان آذربایجان شرقی بیش از یک میلیون و 170 هزار نفر آن در قالب 268هزار و 619خانوار در مناطق روستایی سکونت دارند.


ندای آذربایجان

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: